A döntési lehetőségek szerepe az önállóság és a kommunikáció fejlesztésében Down-szindrómás kamaszoknál és felnőtteknél – Nicola Hart és Patricia Griffin írása alapjánTovább
A problémás viselkedés vagy az agresszió is kifejez, kommunikál valamit, ugyanúgy, mint más viselkedésformák. Hogy mit, azt hosszú munkával lehet kideríteni. – Az Yvonne Newbold tapasztalatainak összegzését bemutató harmadik cikk; az első rész itt olvasható, itt pedig a második rész. Tovább
Hogyan lehet gondoskodni egy nem beszélő gyerek biztonságáról, ha egy olyan kiszolgáltatott csoportba születik, akik között a statisztikák szerint különösen nagy a molesztálás kockázata? Anne Penniston Grunsted írása.Tovább
Elgondolkodtató és felkavaró videó egy tabu témáról és a képességsovinizmus átható működéséről. A szexuális nevelés kérdései, kamasz kori változások, felnőtt szexualitás Down-szindrómásoknál.Tovább
Bevallom, hosszú időbe telt, míg rászántam magam, hogy elkezdjem Addisont fegyelmezni. Nagyon sokáig azon töprengtem, megérti-e a tettek és következmények összefüggését. Tovább
A 14 éves Niamh Gasparro egy iskolai rendezvényen mondott beszédet Dél-Dublinban. Nagy lelkesedéssel mutatta be Down-szindrómás barátnőjét, Laurent, és elmondta, mit gondol arról, hogy a hozzá hasonlóakat fogyatékosnak nevezik. Tovább
A Down-szindrómás gyerekek a tipikusan fejlődő társaiknál általában lassabban és sokkal nagyobb egyéni eltérésekkel érik el a társas fejlődés mérföldköveit és az önállósághoz vezető lépcsőket. Tovább
A Down-szindrómás gyerekek viselkedésével kapcsolatos gyakoribb gondok közé tarozik az elkóborlás, a makacsság, az ismétlődő cselekvések vagy a figyelem összpontosításának nehézségei.
Magatartási problémának azt tekintjük, ha a gyerek a saját fejlődési szintjénél alacsonyabb szintű viselkedést mutat és ez akadályozza a tanulásban, a fejlődésben, sérülést okoz vele magának vagy másoknak, Tovább